“Huomasimme olevamme mainostoimisto”

Image

Viitakumpulaiseen kerrostalokellariin perustettu Madmix-studio aloitti toimintansa äänituotantojen ympärillä; musiikkia tuotettiin levy-yhtiöasiakkaille sekä yksityisille harrastajille. Lisäksi kellarista kantautui radiospotteja, kuunnelmia sekä kansainvälisille markkinoille suunnattua stock-musiikkia.

Musiikkiala kuitenkin mullistui digitalisaation myötä, kun kotistudiot tulivat mahdolliseksi yhä useammille. Siirtymä radio- ja tv-spoteista videotuotantoon ei ollut enää kummoinenkaan temppu, joten elävä kuva otettiin mukaan repertuaariin.

Positiivisten asiakaskokemusten myötä yritykset alkoivat pyytää Madmixiltä myös muuta sisältöä ja suunnittelua, kuten painotuotteita, yritysilmeitä ja nettisivuja. Yhtäkkiä studioisäntinä aloittaneet musiikkiharrastajat huomasivat pyörittävänsä mainostoimistoa – ja olevansa siinä oikeastaan aika hyviä. Mainonnan sijaan Madmixillä puhutaan kuitenkin markkinoinnista ja sisällöntuotannosta, sillä asiakkaiden tarpeisiin halutaan vastata kokonaisvaltaisesti ja omaakaan toimintaa liikaa lokeroimatta.

Madmix on mitä asiakkaat milloinkin haluavat. Tiimiä kasvatetaan tarpeen mukaan, ja joukkoon rekrytään mukautumiskykyisiä tyyppejä, jotka haluavat oppia uutta. Oman toiminnan kehittämisen lisäksi madmixilaisia ajaa vilpitön kiinnostus myös asiakkaidensa liiketoiminnan kehittämiseen.

Image

Toimialamuutoksesta huolimatta Madmix on säilyttänyt musiikin luomisessa olennaisen asenteensa: vaikka toimisto tekee mitä asiakas haluaa, parhaan mahdollisen lopputuloksen puolesta on oltava aina valmis myös kyseenalaistamaan yhteistyökumppaninsa – ja jatkuvasti myös itsensä. Ainoastaan näin voidaan tehdä uutta.

OTA YHTEYTTÄ