DIGITAALINEN MARKKINOINTI
Hakukone-markkinointi - SEM
Hakukonemarkkinointi (SEM, Search Engine Marketing) on digitaalisen markkinoinnin keskeinen osa-alue. Sen avulla parannetaan verkkosivuston löydettävyyttä hakukoneissa. Hakukonemarkkinointi kattaa sekä hakusanamainonnan että hakukoneoptimoinnin.
Hakukonemarkkinoinnin avulla yrityksesi kotisivuille saadaan nopeasti lisää oikeanlaisia kävijöitä. Laadukas liikenne kotisivuilla on tärkeää liiketoiminnan kannalta ja parantaa myös yrityksen näkyvyyttä hakukoneissa. Yksi laadukkaan vierailun mittari on sivustolla vietetty aika.
Hakukonemarkkinointi vastaa suoraan potentiaalisten asiakkaiden kysyntään. Asiakas tavoitetaan sillä hetkellä, kun hän etsii sopivaa palvelua tai tuotetta, jota on ostamassa.
Hakusana-
mainonta
Hakusanamainonnassa rakennetaan hakukoneisiin maksullisia mainoksia, jotka näkyvät, kun potentiaalinen asiakas etsii palvelua tai tuotetta tietyillä hakusanoilla. Mainostekstit ja sisällöt räätälöidään kohderyhmän mukaan, ja mainokset voidaan kohdentaa myös maantieteellisesti.
Hakukone-
optimointi
Hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa kotisivujen sisällön rakentamista siten, että ei-maksettujen hakujen tulokset paranevat. Optimointia tehdään sekä uusille sivustoille että valmiiden sivustojen parantamiseksi. Säännöllinen hakukoneoptimointi, esimerkiksi muutaman kerran vuodessa, varmistaa, että sivuston sisältö vastaa asiakkaiden hakutarpeisiin mahdollisimman hyvin.
Lue lisää hakukoneoptimoinnista täältä.