Harri Harakka – leffasta löytyi oikea kohderyhmä

Ekoeriste

Markkinointikumppanimme Ekoeristeen haasteena on tavoittaa perheellisiä ihmisiä, jotka asuvat omakotitalossa. Aktiivisen google- ja somemarkkinoinnin jatkeeksi päätimme lähestyä ongelmaa toisesta kulmasta.

Kauan odotettu Frozen 2 -elokuva oli tulossa ensi-iltaan ja tartuimme elokuvateatterin tarjoukseen pre-roll -mainontaan. Kohderyhmä oli juuri oikea. Tässä elokuvassa käy perheelliset, jotka käyttävät rahaa viihtymiseen. Tästä yleisöstä löytynee myös lisäeristämisellä mahdollista ekologisista ja taloudellisista hyödyistä kiinnostuneita.

Tavoitteena oli luoda spotti, joka sopii elokuvan teemaan ja jättää muistijäljen perheen isälle, äidille ja jopa lapselle. Elokuvaa ennen kärsimättömät perheen pienimmät voivat käydä keskustelua aiheesta samalla kun pyytävät äitiä avaamaan makeispussin.

Image

Lähdimme viemään aiemmin markkinoinnissa käyttämäämme harakkaa (älä lämmitä harakoille) askeleen kohti Disney-tunnelmaa. Loimme ensin karkean käsikirjoituksen tarinalle, jota yrittäjä Toni Salstola koeluki omille lapsilleen iltasatuna. Lapset tykästyivät tarinaan ja tällä saatettiin luoda vahva pohja myös mahdolliselle tulevaisuuden sukupolven vaihdolle.

Tarina piirrettiin, animoitiin ja lopputuloksen kruunasi yrittäjän omaääninen spiikki. Kokonaisuudessaan in-house tuotantona toteutettu Harri Harakka heräsi näin eloon ja ikuistui valkokankaan tähtenä. Seuraavaksi Harri valloittaa perinteisen television ja tietenkin myös somen.




Slide PETRI LAMMINHEIMO 040 631 2876 Slide AKI VÄKEVÄ 040 744 0970

OTA YHTEYTTÄ